Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych – bezpłatnie udostępniać swoje usługi w postaci elektronicznej. Ideą przyświecającą budowie ePUAP było stworzenie jednego, łatwo dostępnego i bezpiecznego elektronicznego kanału udostępniania usług publicznych; tak powstał portal www.epuap.gov.pl.
Portal zapewnia sprawną komunikację pomiędzy:
- Obywatelami a administracją
- Przedsiębiorcami a administracją
- Instytucjami administracji publicznej
Dzięki platformie EPUAP obywatel może założyć profil zaufany – jest to bezpłatna metoda potwierdzania tożsamości w elektronicznych kontaktach z administracją.
Obecnie platforma umożliwia posiadaczom profilu zaufanego podpisanie dokumentu podpisem zaufanym. Dzięki tej usłudze możesz np. podpisać wniosek i złożyć go w urzędzie wersji elektronicznej.
Korespondencję do nas z portalu EPUAP należy kierować na adres skrzynki: /PZONTYCHY/SkrytkaESP